val, val, val.....

Alla dessa ohyggligt många val man hela tiden tvingas att göra.....

Nu är det förvisso rätt mycket mera med tanke på partivalen man måste göra, själv är jag tyvärr inte insatt i det alls och hade först tänkt rösta blankt, men sa det till närmaste och kan lätt påstå att det inte togs emot med god  min....

Men om jag inte kan skilja mellan partierna, inte heller är intresserad hur ska jag då veta vilket parti som passar mej??? Har egentligen inte lust att sitta framför datorn och studera alla partier, men man kanske skulle göra ett försök.
Kan tänka mej att det är många som sitter i samma sits som mej, men hur går man då tillväga, allt blir ju huller om buller när man ska försöka att sätta sig in i nåt...

vet ju vilka frågor som är viktiga för mej men alla partier har ju olika uppfattningar  om hur de vill förändra och det finns ju då flera stycken att välja på.... hmmmmm.....

får bli att kika runt lite. Är ju själv hemma just nu men inväntar Isac som kommer från innebandyträningen snart. Han och Simon skulle åka bussen hem idag också så de fick lära sig det med.
Skönt när dom blir så stora så det går att skicka dom med buss, även om det känns hemskt att inte kunna skjutsa dom för man aldrig vet när man slutar.....



Idag har det varit en bra dag. Arbetet har gått som smort och jag klarade av 23 av 25 ställen. De två ställena som blev över var mitt inne i smeten så jag gick upp till kontoret efter jobbet och sa att det var svårt att med stor lastbil böka in bland östra storgatan där de bygger och jobbar för att leverera 2 ynka paket, när dom istället kan skicka småbilar på sånt, samtidigt har det ju stängt av Södra standgatan för asfaltering så man kommer liksom ingen vart och jag fick väl medhåll efter en stund när de fattade vidden av problemet.

De trodde vi var villiga att ställa bilen antingen vid Rådhusparken eller bortanför biblioteket och sen gå med kärra fram och tillbaka med grejjor, och då är det oftast inte de lättaset grejjorna de fixar, utan de tunga och många så man får gå flera gånger.
Jag svarade då att visst om det var svårt att lägga det på småbilarna så för min del med samtidigt hinner jag med hälften av vad jag ska under en hel dag om jag ska spring för hand och lossa bilen flera gånger......
Ibland undrar man verkligen va de tänker med.....:(

Som sagt, nu är det dock tyst i huset en stund och det är riktigt skönt. Mysan går ju på scouterna så hon for iväg för en liten stund sen, så det får väl bli för mej att sätta mej och kolla igenom partierna......:( låter inte värst inspirerande eller?????


jaja, det ska la gå det me... ha de gött allesammans!!!

Kommentarer
Postat av: Mie

Ja du , det är inte lätt detta med val..

Nästan så att jag funderar på att köra oledoledoff-metoden!!



2010-09-14 @ 19:55:35
URL: http://mievirrpanna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0