Tisdag 21 september..

Grått ute, storm och regnskurar.......

Började dagen med att väcka ungarna och satte igång med bullbak!! Lika bra att börja med en gång , annars vet jag vad som händer... jag tröttnar eller börjar inte alls så då kan jag lika gärna dra igång dagen med en gång, så jag får det gjort.

Så nu sitter jag och tittar ut över bordet och beskådar att det inte finns mycket plats kvar tilll övrig saker att ligga där...
Har nu tagit mej en välbehövlig fika med kaffe, saft och givetvis bullar, diskmaskinen brummar skönt i bakgrunden och jag ser grannen som plockar ur sin bil med alla sakerna från hans stuga.
En skön start på dagen.

Egentligen skulle bästisEllen komma på besök idag innan hon lämnade in sin hund till vetrinären, men det kom saker emellan så vi ska träffas en annan dag i veckan istället.
Har bokat tisdag nästa vecka till att åka till Lager157 tillsammans så det blir roligt, skönt när man äntligen hinner träffa alla kompisar igen på normala tider.

Har ju även gått och blivit arbetslös igen, men det visste jag ju redan om då jobbet jag hade bara var ett sommarjobb med viss förlängning.
Det konstiga med det är att jag inte behövde lämna tillbaka stämpelkortet, tankkort, nycklar, arbetstelefon eller övrig utrustning, för som Micke sa..... jag behöver dej senare när det nu kan tänkas bli så det är lika bra du behåller sakerna....:)
Första gången det har hänt sen man började jobba för 100 år sedan.....

Så igår var det åter dags att sätta sig och vänta på sin tur med att få skriva in sig på AF igen och ännu en gång skriva cv, skicka papper till höger och vänster samt att söka alla jobb som finns....
Är ju stressigare att gå arbetslös än att ha ett jobb och påstå att man ändå inget hinner!!!!!

Snart är det dags för att bli ännu ett år äldre...... skit samma!! känner mej ändå som 23 ibland...!!!

Får väl ta och börja med mina rutiner igen så man kommer ut och rör på sig. Annars blir det väl lätt att man blir sittandes i soffan och slökollar alla serier om jag känner mej rätt!!!!
Älskar ju sånt!!

I veckan ska Isac åka på lägerskola mellan onsdag/torsdag så då är det bara jag och My hemma. Får väl se vad vi hittar på. my skulle visst ha friidrottsdag på skolan, så kan tänka mej att det blir mat de ska ha med sig och fika för hela dagen.....

Det som är skönt med att gå hemma är att jag kan ta hand om ungarna mera och att kunna vara hemma när de kommer från skolan, som det har sett ut nu ett tag har jag kanppt sett till dom alls utan bara i sin hast innan de ska lägga sig, så de har fått klara sig alldeles själv stora delar av dagen, har inte kännts helt bra men nu får jag försöka ta igen den tiden med dom.

På söndag är det sista matchen för denna säsongen!!!!!!! (sköööönt!)
Har ju varit uppbunden varenda helg med denna fotboll. Även om jag älskar att kolla på dom så är man ALDRIG ledig från sporten.
Men som sagt så blir det ett tårtkalas efteråt, där priser skall delas ut och tårta ska ätas, har vi tur blir vi också SERIESEGRARE i år!!!!!!!
Det är välförtjänt isåfall, då de vunnit alla uton 2 matcher!!!!!!

Har varit en oerhört bra säsong, där alla i laget fått ett bra självförtroende och hittat sina platser i laget!!!!!


Men istället börjar INNEBANDYN!!!!!!!!!
Så det blir ändå helger med matcher, så det är bara att fortsätta att ha med sig fikakorg och en sur lillasyster!!!!!

Jaja, nu är det väl bästa att sätta fart så jag blir klar nångång!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0