Soliga lördag!!!!!

HEPP!!!

Nu blev det visst dags igen att skriva några rader, finns dom som trots allt tycker man ska uppdatera sig lite å det är härligt!!!!!

Idag den 4 September skiner solen med all sin glans och det är ett riktigt skönt "höstväder" vi har!!
Bara att se till att njuta av den lilla sol som allt tränger fram mellan alla andra gråa moln...

Började dagen idag med att åka till second hand affärer, till Mys förtjusning och till Isacs förtret! Älskar att gå och titta runt i dessa affärer för det finns så mycket saker som man kommer hem med som man från början inte visste om att man ville ha eller ännu värre att man skulle behöva dom!!!

Klarade mej dock undan bra denna rundan, blev lite nya böcker till mej, en väckarkolcka och ett glas till My samt Isac som köpte serietidningar. Så alla var nöjda med sina saker.

Annars idag ska jag städa, tvätta och städa ur min bil!!! IGEN!! Kan inte förstå hur en bil kan bli så skitig så fort.....
Har ju även varit utan den ett par dagar, så det var skönt att kunna köra den igen. Haft den inlämnad till en kille som skulle byta tändkassett och tändstift då den inte riktigt lät som den skulle, samt hackade väldigt, så jag fick en lånebil i en veckas tid istället. Körde omkring i en golf..... suck... men tur var väl det annars hade jag varit utan bil och det hade inte gått överhuvudtaget!!.


Jobbet då..... ja, det blev ju förlängt med 3 veckor så jag har 2 veckor kvar. Verkar dock som om jag får fortsätta längre då den ena av mina chefer är utlånad till ett annat åkeri ett par veckor till, så man kan ju bara hålla tummarna.
Kör ju Paul Hall bara på stan och Huskvarna men kan säga att det skulle lätt behövas en bil till som går på stan då det inte räcker till, man hinner aldrig klart hur snabbt man än jobbar.

Har även haft med mej en praktikant från JB-gymnasiet, en tjej från Gränna som var jätteduktig och det verkar som om hon ska följa med mej 2 dagar i vecka en tid framöver, fick även igår veta att jag ska ha ytterligare praktikanter med mej så varannan vecka måndag+ tisdag ska det åka med 2 killa som går i 2:an på JB så vi får väl se på måndag var det är för typer....

Känns lite konstigt att de inte åker med de ordinare personalen utan med sommarjobbaren....
jaja, det blir säkert bra med det sen också...

Familjen så..... Under veckorna är det ju bara jag och barnen hemma, så vi hinner inte så mycket, isac tränar ju fotboll 2 ggr/vecka och denna veckan som kommer nu drar även innebandyn igång 2 ggr/veckan så han kommer man väl aldrig att se numera. My har än så länge "bara" ridningen som är på torsdagar, så det är ju skönt, tyvärr är mitt jobb så att jag har en viss arbetstid, men den är näst intill helt omöjlig att hålla så jag är nästan aldrig hemma innan 17.00 på kvällarna och då ska man ordna mat, göra läxor förbereda sig för morgondagen och hinna vara mamma också, kan säga att det går inte alls ihop sig alls vissa dagar.....

Jocke kommer ju hem på fredagarna, då min längsta arbetsdag är så vi hinner ju bara träffas några timmar innan det är dags att gå och lägga sig, sen jobbar han 12 timmar på lördagen samt 9 timmar på söndagen kommer hem äter lite sen är det dags för honom att åka till oskarshamn.....

Så familjeliv vet jag inte om man kan kalla det..... suck känns ibland inte alls kul men snart har han praktik igen så då får han väl komma hem så det får bli att stå ut ett tag till.....


Annars är det väl rätt lugnt kan jag påstå, hinner ju inte med så mycket annars än det viktigaste.....

Just nu är det bara jag i huset och det känns så skönt att ha det helt tyst ett tag, då det alltid är liv och rörelse runt omkring, både Isse och Mys är hos kompisar... jag dricker kaffe och har en paus i livet):):):):):):)


Ha det bra alla!!!




Kommentarer
Postat av: Mie

Härligt med en uppdatering!!!!

Hoppas det lugnar sig med dina tider så småningom!!

2010-09-04 @ 20:21:08
URL: http://mievirrpanna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0