Måndag 27/9...

Jaha, då sitter man här ensam igen när ungarna har gått till skolan...
Finns väl saker att göra om man vill det , men ska sitta lite till njuta av kaffet och planera dagen lite.

Blir en tur till Gränna idag där jag ska plocka ur min husvagn, som sen ska åka vidare till Adelöv för sin vintervila.
Blivit dags för det och det var skönt att få en plats till den detta året. Förra vintern stod den på uppfarten här hemma, oskönt med 100 meter snö och den som tog en stor del av uppfarten.....

Visst slapp man skotta det utrymmet men å andra sidan försvann en stor del av ytan där jag istället kunde haft snö om den inte hade stått ivägen.....
Var ju lite snö som man var tvungen att flytta på den gångna vintern...

Då var det väl dags att förkunna.......

EBK:S P99:OR BLEV SERIESEGRARE IGÅR!!!!!!!!!

En fantastisk match där det bjöds friskt på mål från båda lagen men, till slut så vann trots allt EBK med 5-3!!! och segern var klar!!!!!
Vi mötte våra värsta motståndare, men hela laget var samlad och kämpade oerhört mycket med en massa fina målchanser och en härlig inställning till fotbollen!!

Efter avslutad match blev det stort tårtkalas med prisutdelning och glada tillrop för hela laget!!!



För några dagar sen fyllde ju jag år så vi firade det i fredags kväll med lite mat och tårta, då kom hela Taikonfamiljen och det blev inte tyst en minut!!!!!
Fullt ös med 4 barn, och vuxna som alla tjötar i munnen på varandra!

I lördags så åkte jag och Mysan in till loppisen på tändsticksområdet. Hade stämt träff med Ellen och Linn där också, så vi alla hittade saker och sen avslutade vi med en stor fika och bara satt och myste.
Var även och köpte en scanner alldeles själv också.......!!!!
Blev faktiskt godkänt av Jocke, så det var ju skönt annars är ju inte tekniska prylar min grej, brukar skicka Jocke att inhandla allt sånt, det är ju så sjukt tråkigt!!!!! Fattar ju inget av all information, det är ju rena grekiskan att förstå.....

Så idag blir det väl att börja söka lite jobb så man har chans att få nåt snarast. Har ju via Bring fått ett kvällsjobb 5 fredagar mellan 13.00 och ca.21.00 en körning till Uddevalla samt Landvetter.....!
Inte världens roligast tid och dag kanske men kan ju vara ett avbrott i en annars så inte meningsfull vecka.
Man har ju trots allt en fot inne i företaget och eftersom jag har deltidsdagar kvar kan jag ju köra denna tur.
Kan vara lite roligt att köra nåt annat än bara på stan, så det blir väl att jag ringer till Jan-E och stämmer av en tid och dag som jag kan åka med honom.

Tyvärr är det ju enda dagen i veckan som hela familjen är samlad, men då får väl Jocke ha barnen själv en stund och hitta på nåt. Kan vara nyttigt, annars hänger dom bara på mej och han har ju faktiskt bara 3 veckor kvar i skolan innan praktiken börjar och han förhoppningsvis får praktik häromkring. Har ju gått bra än så länge:)!!

nähäh, då är det väl dags att börja med dagens aktiviteter.

Kram och hej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0