Kall, solig och lite pirrig torsdag...

Imorse väckte Isac mej och sa att klockan var lite över 7...!!!
Hoppsan, hoppsan ska ju gå upp innan 7 för att skaka liv i Mysan som är världens tröttaste unge... lik sin pappa!!!

jaja, tittade ut genom fönstret och solen lyste och livet kändes alldeles förträffligt, men det var innan vi hade hunnit kolla in temperaturmätaren.....

+ 0.7 grader ute!!!!!!!

Så nu är det höst på riktigt!!!!!

Isac ska idag ha skoljoggen och sen ska både han och My sova över hos mormor och morfar för själv ska jag idag åka med Jan-Erik till Uddevalla och Landvetter för Brings räkning.

Ska köra den turen 5 fredagar i fäljd för att Jan-E hade så mycket inarbetad tid så han kunde ta ut ledighet, så då får jag rycka in och köra hans tur.

Går ju runt ett tag men har ju bara 75 deltidsdagar att förbruka, så på dessa 5 fredagar så försvinner 20 deltidsdagar...
Helknäppt system som gör det näst intill omöjligt att söka deltidsjobb, för om jag skulle ta ett sånt jobb så kan jag bara jobba mina 75 dagar för att sen  om jag anser att jag klarar mej på den lönen tacka ja till fortsatt arbete, och får då ingen rätt att stämpla, eller så måste jag tacka nej till jobb och kunna stämpla helt!!!!!

Förstår inte hur politikerna tänker, måste ju kunna vara så att det skulle löna sig för alla att kunna ha ett halvtidsjobb och kunna få stämpla upp till heltid istället för att gå hemma och söka jobb i tid och otid:(

Kanske kommer det nya förslag, får ju verkligen hoppas på det.....

Annars har väl inget nytt hänt, i tisdags så var jag och Ellen förvisso till Ullared, ett härligt inslag i vardagen, blev allt lite shopping men annars så flyter dagarna bara iväg tycker jag. Sökt lite jobb, ringt runt till olika företag men annars blir det ofta väntan..... hinner dock att fixa med saker man annars inte hunnit med.

Får inte glömma av att ringa återbud till stallet idag så hon får en tillgodoridning....
ska även försöka komma ihåg att spela in lite tv-program.

Jobbar ju mellan 13.00-21.00 så det är en dum tid men ändå ett jobb!!

Så nu får det bli att leta reda på alla saker igen som jag behöver.

Ha en bra dag allihopa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0